bb

Csapatban joBB! – Bemutatkozik a Dolgozó Szülők csapata

Csapatban joBB!

 

 

Munkatársi kezdeményezéseink bemutatásának következő részében a Dolgozó Szülők Munkatársi Kezdeményezés csapattal ismerkedhettek meg. A csapat különösen sikeres évet hagy maga mögött. Ha kíváncsiak vagytok miért, olvassatok tovább! Betléri Petra és Sziklai Bea, a budapesti csapat aktív tagjai osztják meg sikereik titkát!

 

Meséljetek a Dolgozó Szülők kezdeményezés kezdeteiről, személyes motivációtokról!

Bea: A bankban évtizedek óta működik a női karriert segítő munkatársi kezdeményezés. Én 14 éve dolgozom a bankban, azóta kísérem figyelemmel a csapat tevékenységét. Alapvetően két kolléganőnké volt az ötlet, hogy hozzuk létre a Dolgozó Szülők Munkatársi Kezdeményezést is. Négy gyermekem van  és mindig azokkal a problémákkal küzdöttem, amikkel a kezdeményezés foglalkozott. Ilyen például a munka-magánélet egyensúlya. Tehát mindig is tudtam azonosulni a kezdeményezés értékeivel, akkor is, amikor még csak résztvevője voltam a programoknak, és természetesen akkor is, amikor már aktív szervezőjévé váltam.

Petra: Régebben a kezdeményezés elsősorban a dolgozó nőknek szólt, de most már nemtől függetlenül minden szülőknek segítenek abban, hogyan hozzák össze a munka-magánélet egyensúlyt. Például tippeket kaptunk arra, hogyan öltözködjünk, vagy hogyan viselkedjünk egy rendezvényen, de volt karrier-tanácsadás, sőt sminkpróbával egybekötött stílustanácsadás is.

 

Milyen állandó és szezonális kezdeményezéseitek vannak?

Bea: A gyerekbarát irodakezdeményezésünk folyamatosan működik. Ennek célja, hogy segítsük azokat a szülőket, akik ideiglenesen (pár órára, vagy akár egy napra) nem tudják megoldani kisgyermekük nappali elhelyezését, és nincs lehetőségük az otthoni munkavégzésre.  Emellett az újszülött kisbabáknak küldünk babaruhát a HR szervezet listája segítségével. Az apaszabadságot is figyeljük, és nekik is ugyanúgy adunk ruhát. Továbbá etetőszéket is tettünk az irodaház éttermébe. Vannak felületeink, ahol a tagok megbeszélhetik a problémáikat, megoszthatják a „BB-babákról” készített fotóikat. Hirdettünk fotópályázatot anyáknak, illetve támogatjuk a gyermekek nyári táboroztatását és iskolakezdését.

Petra: Ezek mellett az utóbbi időben két nagy programot szerveztünk.  Az egyik a Hozd be a gyereked nap, a másik a tavaszi Dolgozó Szülők napja. A Hozd be a gyerekedet, napot az őszi szünetben tartjuk, amelynek a célja, hogy a munkatársak gyerekei megismerjék a vállalat működését. Ezzel kapcsolatban a jövőre nézve is sok tervünk van. Egyelőre 40 gyereket tudunk fogadni egy napra. A gyerekek mellé mindig két-három felügyelőt osztunk be, jöhetnek-mehetnek az épületben, és igyekszünk mindent megmutatni nekik színes programokkal egybekötve.
A Dolgozó Szülők napján a nálunk dolgozó szülőknek adunk tájékoztatást. Korábban előadást tartottunk például egészség, pszichológia témákban, óvoda-iskolakeresési tippeket adtunk, és az internet veszélyeire hívtuk fel a figyelmet. Tehát olyan dolgokról beszélgetünk, ami a mai szülőket és gyermekeket érinti. A kismamákat is próbáljuk bevonni, őket is meghívjuk az eseményre, hogy információhoz juthassanak. Törekszünk arra, hogy minden banki dolgozó számára nyitott programokat szervezzünk.

Idei sikereiteket kívülről is értékelték, mesélnétek erről is egy kicsit?

Bea: Idén második alkalommal nyerte el a bank a Családbarát Munkahely díjat, ami a vezetés szerint nagyon nagy részben a Dolgozó Szülők csapat tevékenységének, családbarát kezdeményezéseinek köszönhető.

 

Miben tapasztaltatok fejlődést, illetve kihívást a kezdetekhez képest?

Petra: A Hozd be a gyermekedet napot immár harmadik évben rendeztük meg. A rendezvény sikerét mutatja, hogy évek óta teltházzal szervezzük meg az eseményt. Emellett a felsővezetéstől is példaértékű támogatást kapunk. Nagy munka egy önkéntes munkatársi csapatot működtetni. Most tervezünk egy akciót, hogy népszerűsítik az eseményeinket, és bővíteni tudjuk a központi csapatot.

 

 

Összefoglalnátok jövőbeli terveiteket?

Petra: Összességében a Dolgozó Szülők napját szeretnénk több olyan tartalommal megtölteni, ami érdekes mindenki számára, hogy szélesebb kört tudjunk vele megfogni.  Ilyen volt például korábban  Dr. Zacher Gábor előadása. Továbbá a kismamákat, illetve a fiókokban és a Békéscsabai Bankműveleti Központban dolgozókat is szeretnénk jobban bevonni a programokba, akár online formában. Kicsit szeretnénk átformálni a rendezvényeket, hogy aki sokadára jön, neki is legyen valami olyan, ami újdonságot ad.

Dolgozunk olyanokon is, hogy azok számára, akik a hétköznapokon asztali gépnél dolgoznak, legyen egy „pool laptop”. Ez azt jelentené, hogy ha valaki nem tud bejönni dolgozni, az felveheti, és otthonról dolgozhat. A kiemelt kismama parkolóhely is terveink között szerepel.

Bea: Ezek mellett minden évben indul a bank a Három királyfi, három királylány Családbarát munkahely megmérettetésen is, ennek a címnek is igyekszünk eleget tenni.

 

A többi munkatársi kezdeményezéssel együttműködtök?

Bea: Abszolút, igen. Építjük a kapcsolatot, és gyakran segítjük egymást.  Például a Hozd be a gyerekedet a bankba napon a Zöld Iroda Munkatársi Kezdeményezés tartott órát a kicsiknek és nagyoknak, az Állat BBarátok pedig behozták kedvenceiket oktató célzattal.

 

Mi az, amit még mindenképpen kiemelnétek?

Petra: Azt gondolom, nagyon jó dolog, hogy a szervezet hosszú múlttal rendelkezik. Gyakorlatilag mindig népszerű volt, mindig újabb tagokkal bővült a kör, és alkalmas a folyamatos megújulásra is.

 

 

 

Szeretnél Te is egy igazi közösséghez tartozni munkád során? Nézz körül nyitott pozícióink között!

Ha kíváncsi vagy, kedveld Facebook-oldalunkat is:

Hello BB – Hello Budapest Bank