j

Szakal Eszter – Gyakornokból főállású

Korai kihívások, aktív részvétel a jelzálog termékmenedzsmentben, majd pályakezdő program, Eszti útja a BB-nél néhány címszóban. Ha az egész történet érdekel, olvass tovább!

Miért kezdtél el gyakornoki helyet keresni?

Az iskola miatt kellett egy szakmai gyakorlat, és mivel gazdasági vonalon kezdtem el tanulni a BGE-n, közgazdász logisztikusként, így a bank passzolt is hozzá. Gyerekkoromban két alternatívám volt: vagy állatorvos leszek, vagy bankban akarok dolgozni. Az állatorvosit kilőttem bizonyos okok miatt, így a bankszektor felé orientálódtam.

Miért pont a Budapest Bank? Volt másik alternatívád?

Két Banknál voltam interjún, amelyek közül a Budapest Bankot választottam, ugyanis a telefonos előszűrő interjú során egy feladattal állítottak szembe: másnapra egy három oldalas prezentációt kellett küldenem a leendő főnökömnek egy adott témával kapcsolatban. Először nem tudtam hogyan álljak neki a feladatnak, de végül úgy döntöttem, hogy megpróbálom a saját szemszögemből megragadni a dolgot. Leírtam benne, hogy én, mint ügyfél hogyan látom ezeket a dolgokat, mivel már 16 éves korom óta a BB-nél vezettem a folyószámlámat.

Mi volt a következő lépés?

A leendő főnökömmel szerveztek egy személyes interjút, ahol elmondta, hogy  gyakornokként mik lennének a feladataim pozitívumokkal és negatívumokkal együtt. Leegyeztettük, hogy mikor tudnék kezdeni, mert önéletrajzom, prezentációm és az interjú alapján rám esett a választás. Nagyon tetszett a banknál az, hogy rögtön egy kihívással álltam szembe, illetve maga a légkör is már az első perctől nagyon szimpatikus volt, ami a későbbiekben csak fokozódott.

Gyakornokként milyen feladatokat kaptál?

Jelzálog termékmenedzsment gyakornok voltam. A feladataim nagyon sokszínűek voltak, hiszen a több mint fél év alatt szinte nem volt két egyforma napom sem. Feladataim közé tartozott a piac figyelése havi szinten, amiből kimutatásokat kellett csinálni, a Kamathirdetmény havi szintű karbantartása, és ezen kívül napi ad-hoc teendőim is akadtak bőven. Sok projektben vehettem részt, kollégáim által beleláthattam a lakástakarékpénztári konstrukcióinkba, illetve a refinanszírozási projektben is részt vehettem. Az ügyfélhűség programunk (MGM- Ügyfél hoz Ügyfelet) menedzselésében is teljes körűen részt vehettem. Mind marketing mind folyamat oldalon ki kellett találni a legmegfelelőbb lépéseket, a megfelelő volumen növekedése érdekében.

Említetted, hogy még egyetemi tanulmányokat folytattál, amikor elkezdtél itt dolgozni. Hogyan tudtad összeegyeztetni a két elfoglaltságot?

Először megriadtam a dologtól, hogy hogyan is fogom tudni összeegyeztetni a szakdolgozat írását és a munkát, azonban főnökömnek és kollégáimnak köszönhetően sikerült ezt a feladatot is megugrani. Nagyon emberségesek voltak velem, és rengeteg segítséget és támogatást kaptam tőlük. Ami ezen kívül hatalmas segítség volt számomra, a bankban lévő Tudásközpont (könyvtár), ahol rengeteg szakirodalom állt rendelkezésemre.

Amikor felvettek a BB-hez, gondoltál arra, hogy egyszer főállásban szeretnél itt dolgozni?

Természetesen megfordult a fejemben. Szerintem minden nálunk dolgozó gyakornoknak az a célja, hogy egyszer főállásban dolgozhasson nálunk, főleg, hogy ha már megismeri a légkört és a környezetet. Számomra ami nagy pozitívumként kiemelhető, hogy az ide érkező gyakornokokra is teljes értékű munkákat bíznak rá. Úgy gondolom, hogy a BB-ben egy pályakezdő rengeteg tapasztalatot gyűjthet, és már gyakornokként főállású kollégának érezheted magad. Én személy szerint az itt eltöltött több mint 6 hónap alatt egyszer sem éreztem gyakornoknak magam.

Hogyan néz ki most a feladatköröd?

Jelenleg a banki Univerzális tanácsadó Programjában veszek részt. Nem titkolt szándékom, hogy a későbbiekben jelzálog specialista munkakört töltsek be, hiszen a gyakornoki időm során megszerettem ezt a terméket. Az alapoktól szerettem volna felépíteni a tudásomat, éppen ezért is kezdtem az univerzális tanácsadással. A program célja, hogy az alapoktól kezdve, különböző tréningen és oktatáson át, teljes körű tanácsadók legyünk. Mindenki kap egy mentor fiókot is, ahol a gyakorlatban is kamatoztathatja a megszerzett tudást. Én jelenleg a Nyugati téri fiókban vagyok.  Nagyon sok tapasztalatot szereztem már most a 3 hónap után is, nagyon sok segítőkész kolléga várt, és a mai napig bármilyen kérdéssel, illetve kéréssel fordulhatok hozzájuk.

Élvezed az új közeget?

Az ügyfelekkel való munkához nyitottság és önbizalom egyaránt kell. Tetszik, hogy igen változatos munkakört töltök be, hiszen sokféle emberrel találkozom a mindennapokban, ezen kívül tovább színesítik a programot a különféle oktatások és tréningek, ahol mindig jó a hangulat.  A hatodik hónap után egy két hónapos „pull időszak” kezdődik, amikor az ország bármely területére mehetünk helyettesíteni, immár teljes körű tanácsadóként.  Sok kihívással kell szembenézni, de én ezeket motiválónak tartom. Szeretnék bizonyítani a mentor fiókomnak, de legfőbbként magamnak.

Kedveld a gyakornokoknak és pályakezdőknek szóló Facebook oldalunkat: